هر دانش آموزی، زمانی از روز را در مدرسه می گذراند. سپری کردن وقت در داخل مدرسه نیز به یادگیری دروس ختم خواهد شد. اگر دانش آموز واقعا انرژی لازم را یادگیری صرف کند. این یک موضوع طبیعی است و ما شکی در این باره نخواهیم داشت. اما به طور مثال آیا یک معلم یا دبیر ریاضی فرصت صحبت کردن با تمامی دانش اموزان را دارد؟ آیا می تواند تمامی دانش آموزان را برای مطالعه راهنمایی کند. خیر قطعا یک دبیر فرصت انجام این کار را نخواهد داشت. برای همین تمامی دانش آموزهای به ویژه دبیرستانی نیاز به یک مشاوره تحصیلی در کرمانشاه دارند.

شماره مشاوره کنکور

اگر یک دانش آموز در دوران تحصیل خود از یک مشاور خوب خطی مشی بگیرد، قطعا نتایج بسیار بهتری خواهد گرفت. برای همین اگر تا حالا مشاوره تحصیلی را تجربه نکرده اید همراه ما باشید تا شما را با این کار آشنا کنیم.

یک مشاور تحصیلی چه کاری می کند؟

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد که قبولی در کنکور و امتحانات فقط مطالعه زیاد نیست. بلکه این کیفیت مطالعه است که تفاوت ها را رقم خواهد زد. زمانی که شما بی هدف با ساعات مطالعه زیاد درس می خوانید نمی توانید تمرکز لازم را بر روی مباحث کنکور یا مدرسه داشته باشید. برای همین، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که حتما یک برنامه درسی مشخص و مدون داشته باشید. با انتخاب مشاوره تحصیلی در کرمانشاه شما می توانید هم برنامه هدفمندتری داشته باشید، هم بهتر درس بخوانید.

مشاوره تحصیلی در کرمانشاه

یک مشاور تحصیلی خوب ابتدا روحیات، توانایی ها. استعدادها و هدف دانش آموز را بررسی می کند. سپس با توجه به این موارد یک برنامه جامع و کامل را در اختیار فرد خواهد گذاشت. این برنامه می تواند نحوه مطالعه، میزان درس خواندن در شبانه روز و دیگر موارد را شامل شود. اصولا کار یک مشاور تحصیلی، راهنمایی کردن شما برای گرفتن نتیجه بهتر است. در این فرآیند یک مشاور تحصیلی قصد تبدیل افکار شما به افکار خود را ندارد. بلکه هدف دار کردن و برنامه ریزی مطالعات شما خواهد بود.

مشاور تحصیلی یا روانشناس تحصیلی

شاید با شنیدن این موضوع در ابتدا کمی جا بخورید. مشاور تحصیلی به نحوی روانشناس تحصیلی محسوب می شود. از این نظر که هدف اصلی مشاوره تحصیلی در کرمانشاه روانشناسی و رفتار شناسی بعد تحصیلی دانش آموز است. در این راستا تمامی خصوصیات اخلاقی شما به طور کامل بررسی می شود. اگر مشکل کم بودن میزا مطالعه از جانب یک موضوع خاصی باشد، برای حل آن برنامه ریزی خواهد شد.

هر دانش آموزی علاوه بر توجه به به مسائل درسی باید نسبت به موضوعات خارج از درس نیز برنامه ریزی داشته باشد. حتی نوع تفریحات و یا سرگرمی هایی که دارد. چون هر کدام از این سرگرمی ها می توانند آسیب و یا حتی نقطه قوتی برای دانش آموز باشند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل فکری و روحی قادر به مطالعه مفید نیستند. حواس پرتی، بی قراری و از این دست مشکلات، مواردی هستند که یک مشاور روانشناسی تحصیلی باید بررسی کند. به عبارت ساده تر شما علاوه بر مسائل و نکات شامل بالا بردن سرعت در حل تست در کنکور، باید بر روی مسائل روحی. روانی نیز تمرکز بالایی داشته باشید.

تعداد جلسات مشاوره تحصیلی

با وجود این که ما مشاوره تحصیلی را با روانشناسی از جهاتی یکسان دانستیم، اما این دو تفاوت های بسیار زیادی دارند. اگر فکر می کنید که مشاوره تحصیلی مانند روانشناسی با تعداد جلسات خاصی انجام خواهد شد در اشتباه هستید. البته در برخی از موارد که به دلیل داشتن مشکلاتی خاص در تحصیل نمی توانید به نتیجه برسید، مشاوره تحصیلی با یک یا جلسه حل خواهد شد. اما در حالت کلی دانش آموز نیاز خود را به مشاوره از دست نخواهد داد. دلیل این موضوع این است که مشکلات و یا سردرگرمی های احتمالی دانش آنوز قابل پیش بینی نزستند. همچنین برای اجرای هر چه بهتر برنامه ریزی ها باید به صورت مستمر با مشاور خود در ارتباط باشد.

زمانی که دانش آموز با مشاوره تحصیلی در کرمانشاه در ارتباط باشد، قطعا اعتماد به نفس بالاتری خواهد داشت. این چنین دانش آمکزی در مواجهه با مشکلات ترس و اضطراب بسیار کمتری را تجربه خواهد کرد. همین موضوع باعث می شود که تمرکز اصلی فرد بر روی درس خواندن و مطالعه باشد. این موضوع را با یک مثال بهتر می توانیم روشن کنیم. تصور کنید یک مبحث از درس شیمی برای شما آنقدر سخت باشد که به این نتیجه برسید که قادر به حل سوالات در کنکور نیستید. این موضوع آنقدر در ذان شما بزرگ یا بولد خواهد شد که تمام تمرکز شما بر روی این بخش از کتاب خواهد رفت.

در این صورت شما بجای اختصاص تنها چند ساعت در روز به درس شیمی، بخش اصلی روز را به آن اختصاص خواهید داد. این در حالی است که مشاوره تحصیلی کنکوری در کرمانشاه به شما بهترین راه حل ممکن را خواهد داد. مشاور به شما خواهد گفت که آیا شما بر روی این مبحث باید تمرکز کنید یا خیر. یا در سمت مقابل به چه راه حلی نیاز دارید که از پس موضوعاتی که نقطه ضعف شما در کنکور است بر بیایید‌.

برنامه ریزی ماهانه یا روزانه

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن دانش آموزان پیش بیاید این است که برنامه ریزی یک مشاور تحصیلی چگونه است؟ این یعنی اگر شما طبق برنامه های مشاوره تحصیلی در کرمانشاه پیش بروید، باید چه کارهایی انجام دهید‌. آیا این برنامه ریزی به صورت ماهانه است یا روزانه؟ برای پاسخ به این سوال نمی توان یک جواب قطعی داد. از این نظر قطعی نیست چون برنامه تمام دانش آموزان به یک شکل نیست.

گاهی اوقات برای یک دانش آموز باید حتی برنامه روزانه نیز تعیین کرد. برای برخی دیگر نیز باید تنها یک اصول ماهانه را جهت راهنمایی کردن در نظر گرفت.

اما اصول برنامه ریزی درسی به این شکل است که با توجه به شرایط دانش آموز باید برنامه مورد نظر را به دانش آموز القا کرد. شرایط مطالعه ای که یک دانش آموز دارد کانلا تاثیرگزار خواهد بود. اگر فرد دچار مشکل در برنامه ریزی درسی باشد، حتی نحوه رفت و آمد و یا محل درس خواندن نیز توصیه می شود. به طور مثال فردی که در پانسیون مطالعاتی کرمانشاه درس می خواند می تواند یک برنامه مجزا با فردی دیگر داشته باشد. در مجموع برنامه مورد نظر یک مشاور تحصیلی هرگز به شکل جبری نخواهد بود. از این نظر که ترجیح بر این است که فرد بتواند به راحتی خود را با برنامه وفق دهد.

حتی پادشاهان هم مشاور داشتند

شاید باورش برای بسیاری سخت باشد اما چه حالا و چه هزاران سال پیش پادشاهان هم مشاور داشتند. در واقع پیشینه مشاوره دادن به هزاران سال میش برمی گردد. این موضوع به یک کشور یا پادشاهی خاص محدود نمی شود. بلکه تمام انسان هایی که در تاریخ بشریت زندگی می کردند هم مشاور داشتند. از آن جایی که هیچ انسانی به همه علوم آگاه نیست پس نیاز به کسی دارد که در آن زمینه راهنمایی شود. همان کاری که مشاوره تحصیلی در کرمانشاه نیز انجام می دهد.

بیشتر بدانید: معرفی کامل رشته مهندسی پزشکی

بنابراین از آن جایی که ما هم مثل تمامی آدم ها نیاز به گرفتن مشاوره در مورد کنکور و مدرسه هستیم پس انجام این کار بسیار لازم است. در واقع برای استاد شدن باید ابتدا شاگرد بود. یک مشاور یعنی کسی که خود آن راه را رفته است و حالا می خواهد همان راهی که رفته را برای دیگران بازگو کند. برای همین اگر می خواهید که تجربه شما به صورت “به سر آمده حکیم” نباشد، پس باید قبل از اشتباهات خود یک فرد با تجربه شما را راهنمایی کند.

مزایای مشاوره تحصیلی

مشاوره گرفتن از فردی که در این زمینه تجربه و سابقه فوق العاده دارد، منعفت زیادی دارد. یکی از مزایای مشاوره تحصیلی این است که شما می توانید ذهن خود را متمرکز بر روی درس خواندن کنید. در واقع بجای این که درگیر موضوع پیدا کردن برنامه مناسب برای خود باشید این کار را به یک فرد مطمئن خواهید سپرد. این یعنی تقسیم وظایف برای کسب بهترین نتیجه ممکن در کنکور. 

حالا می خواهیم یک سوال اساسی و کلی بپرسیم. فایده مشاوره تحصیلی چیست؟ یک پرسش که به اصطلاح کاملا رک و پوست کنده می باشد! درست مانند سوال که یک پرسش کوتاه و کلی است، ما نمی توانیم در یک عبارت یا جمله پاسخ دهیم. پس اجازه دهید تا این موضوع را به طور کامل در مقاله فواید مشاوره تحصیلی بررسی کنیم.

جبر یا اختیار در برنامه ها

متاسفانه برخی از دانش آموزان فکر می‌کنند، نکاتی که یک مشاور می‌گوید حالت اجبار یا وادار کردن است. اما این تصور اشتباه است. نکات و دستورالعمل‌هایی که یک مشاور برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر شما خواهد گفت، تنها یک مشاوره است. همانطور که از نامش پیداست مشاوره یعنی جهت دادن و راهنمایی کردن به ورود شما در یک مسیر بهتر. در صورتی که تصمیم به ثبت نام مشاوره تحصیلی در کرمانشاه داشته باشید، مشاور چیزی فراتر از عرف به شما نمی گوید.

در واقع یک بخش از مشاوره تحصیلی مربوط به شناخت خصوصیات اخلاقی، مهارت‌ها و عادات رفتاری شماست. البته این توجه کردن به خصوصیات و عادت‌ ها تا جایی که به موفقیت شما صدمه نزند در نظر گرفته می‌شود.به طور مثال اگر شما عادت مطالعه در شب را داشته باشید، برنامه‌ریزی مشاور نیز تا حد امکان در همین راستا می‌باشد. پس اگر شما هنگام شب مطالعه دارید، قرار نیست که با مراجعه به مشاور، در هنگام روز مطالعه کنید.

در مثالی دیگر اگر شما حوصله درس خواندن در ایام نوروز را ندارید می‌تواند بهترین راه حل ممکن را به شما بدهد. این راه حل به احتمال زیاد شرکت در اردوی مطالعاتی نوروز است. با این اردو شما می توانید یک برنامه ریزی هدفمند و اصولی برای نوروز داشته باشید. در واقع با این کار، شما مشاوره تحصیلی در ایام نوروز را هم خواهید داشت.

خودم بهتر میدانم چکار کنم

در بسیاری از مواقع مشکلاتی که برای یک انسان به وجود می‌آید ناشی از داشتن حس آگاهی بر همه چیز است. در واقع درست زمانی که این حس به سراغ انسان بیاید، یعنی یک جای کار می لنگد. مگر می‌شود یک انسان به طور کامل بر همه چیز تسلط داشته باشد. فوتبال را تصور کنید که متشکل از بهترین بازیکن‌های دنیا است. اما وجود مربی برای این بازیکن‌ها الزامی است. یا یک ارتش را در نظر بگیرید کا بدون فرمانده به جنگ اعزام شود. هر چقدر هم تعداد بالا باشد، در برابر نظم دشمن شکست خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: معرفی تخصصی رشته شنوایی شناسی

دانش آموزی که قصد شرکت در مشاوره تحصیلی در کرمانشاه برای موفقیت در کنکور را دارد، به این معنی است که می خواهد بهترین مسیر را انتخاب کند. این کار به منزله نداشتن آگاهی لازم و یا سردرگم شدن دانش آموز نیست. بلکه دانش آموز برای گرفتن نتیجه هرچه بهتر در کنکور، و یک پشتیبان تحصیلی نیاز دارد. وظیفه این پشتیبان کمک و راهنمایی کردن متقاضی کنکور است.

مشاوره تحصیلی کرمانشاه

سرد شدن یا بی انگیزگی را جدی بگیرید

کسی که قصد شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه آزمون را داشته باشد، حداقل یک سال تلاش مستمر لازم دارد. اما در طول این یک سال چه اتفاقاتی خواهد افتاد. آیا شما می‌ توانید هر روز با انگیزه کامل و برنامه‌ریزی صحیح با بهترین اجرای ممکن را داشته باشید؟ قطعاً بودن در یک شیب صعودی کامل عملاً ممکن نیست. در هر چیزی طبیعی است. اما اگر این نوسان بیش از حد باشد، جای نگرانی هم بیشتر خواهد بود. اگر مشاوره تحصیلی در کرمانشاه را برای برنامه ریزی کنکوری انتخاب کرده باشید. پس در حین مطالعه در کنکور اگر چنین وضعیتی بر شما غالب شد، جای نگرانی نخواهد بود. بخشی از وظایف یک مشاور تحصیلی در راستای جلوگیری از سرد شدن موقتی دانش آموز می باشد.

مشاوره تحصیلی آنلاین

تا اینجا ما تقریبا با تمامی اطلاعات مفید در ارتباط با یک مشاوره تحصیلی آشنا شدیم‌. اما این که چطور از مشاوران تحصیلی بهره ببریم یک بحث دیگر است. امروزه ارتباطات انسان ها با یکدیگر به نحوی است که تفاوتی ندارد که در کجا زندگی می کنید یا مشغول به چه کاری هستید. در هر شرایطی که باشید، راه های ارتباطی به حدی گسترش پیدا کرده که دیگر نیازی به حضور برای ارتباط گرفتن نیست. در واقع با وجود تماس های تلفنی و تصویری مختلفی که وجود دارد می توانید از راه دور هم مشاوره دریافت کنید. امروزه مشاوره تحصیلی آنلاین در کرمانشاه یا تهران و هر شهر دیگری فراگیر شده است. موضوعی که باعث استقبال خیلی خوب دانش آموزان و حتی والدین شد.

ما برای راحتی هرچه بیشتر دانش آموزان سعی کردیم که مشاوره تحصیلی تلفنی و آنلاین نیز استفاده کنیم. در همین راستا تمامی اقدامات لازم برای راه اندازی سیستم‌ های تلفنی و آنلاین را انجام دادیم. این موضوع باعث می شود که افراد ساکن در شهرستان های دیگر استان کرمانشاه نیز از خدمات مشاوره کنکور در کرمانشاه بهره ببرند. در واقع مشاوره تحصیلی آنلاین کنکور می تواند تفاوت های سکونت در مناطق مختلف را حذف کند. در نتیجه تمامی افراد حاضر در کنکور به شکل یکسان از نعمت مشاوره بهره خواهند برد.

مشاوره تحصیلی تلفنی

یکی از بهترین و در دسترس ترین راه های ممکن برای ثبت نام مشاوره تحصیلی، مشاوره تحصیلی تلفنی است. با راه اندازی این سیستم در سال های اخیر دیگر نیازی به حضور افراد در محل دفتر و یا آموزشگاه ها نخواهد بود. شما می توانید در هر نقطه اب که باشید، روستا یا شهر، به راحتی به تمامی خدمات دسترسی داشته باشید. یکی از ویژگی های مشاوره تحصیلی تلفنی این است که شما زمانی را برای رفت و آمد صرف نخواهید کرد. در نتیجه زمان و انرژی خود را برای تمرکز بر روی دروس خواهید گذاشت.

از نظر سابقه، ثبت نام مشاوره تحصیلی تلفنی در کرمانشاه و دیگر شهرها، سابقه بیشتری نسبت به آنلاین دارد. هرچند ماهیت هر دو به یک شکل است. به این صورت که شما از راه دور به صورت کامل راهنمایی و مشاوره خواهید شد. اما تفاوت هایی نیز دارند که نحوه اجرای آن را متمایز خواهد کرد. خیلی ساده بخواهیم بیان کنیم، تفاوت مشاوره تلفنی با آنلاین تنها در نحوه برقراری ارتباط است. در مشاوره اینترنتی شما با استفاده از اینترنت می توانید صدا یا تصویر خود را منتقل کنید. اما در مشاوره تلفنی، تنها صدا منتقل خواهد شد. از نظر کارایی و اثر بخشی می توان مشاوره آنلاین را بهتر دانست. به این دلیل که در مشاوره آنلاین شما می توانید تصاویر مورد نیاز از مباحث و سوالات را نیز به اشتراک بگذارید. اما در مشاوره تحصیلی تلفنی تنها راه انتقال صدا است.

راه های تشخیص مشاور تحصیلی خوب

همان طور که می دانید بازی با کلمات راحت بوده و هر شخصی می تواند با استفاده از کلمات توصیف زیبایی از کارش داشته باشد. برای همین راه تشخیص یک مشاور تحصیلی خوب در کرمانشاه سخت باشد‌. اما برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که مشاوره تحصیلی حقیقت کرمانشاه سال ها فعالیت مفید در این عرصه دارد. سال ها فعالیت درخشان از گروه آموزشی گاج گرفته تا فعالیت به عنوان بهترین مشاوره تحصیلی در کرمانشاه. شما می توانید در بخش درباره ما تمامی سوابق را مشاهده کنید.

مشاوره تحصیلی حقیقت

آکادمی مشاوره حقیقت در سال های اخیر از جدیدترین و بروزترین روش های مشاوره که با نسل دهه هشتاد نیز مطابقت کامل دارد استفاده می کند. ما در سال های گذشته سعی کردیم که به خوبی با نسل جدید و روحیات خاص آن ها خود را وفق دهیم. برای همین مفتخریم که بروزترین مشاوره تحصیلی در کرمانشاه را ارائه می دهیم. ما برای همشهریان عزیز یک جلسه بدون ثبت نام مشاوره تحصیلی آنلاین رایگان در کرمانشاه را در دستور کار قرار دادیم. به این امید که هیچ دانش آموزی به دلیل مشکلات مالی از رقابت کنکور سرد نشود.